2

1

Produk Muslim. MyShine GlutaGen Berries ++ Vit E. Menyerlahkan Kejelitaan, Keceriaan & Kelansingan.

Mar 3, 2011

Teh Alhabsyee






Ramuan istimewa dan serasi Teh Herba Al-Habsyee kombinasi teh dan herba berkualiti yang inovatif ini memberikan kebaikan untuk tubuh luar dan dalam malah meningkatkan keupayaan daya sistem tahan tubuh. Ia adalah satu lagi produk berasaskan teh gabungan warisan sezaman, teknologi sains dan nutrisi hasil dari rahsia hutan hujan semulajadi. Kesihatan dan kenikmatan hidup sempurna yang berkekalan dapat dikecapi melalui pengamalan gaya hidup sihat dan pemakanan tambahan yang efisyen. Teh Herba Al Habsyee berkhasiat untuk melancarkan peredaran darah, sebagai anti-oksidan, membantu mengurangkan masalah penghadaman, meningkatkan metabolisma badan dan membantu menurunkan berat badan.


Kayu Manis- Cinamomum Zeylanicum (Cinnamon)

Secara tradisionalnya kayu manis dapat memperbaiki pengaliran darah di dalam badan, membantu sistem pencernaan, membantu menurunkan kandungan gula berlebihan di dalam badan serta mengurangkan risiko penyakit diabetes. Oleh kerana itu ia dapat meredakan sakit perut, meningkatkan selera makan, juga mengurangkan simptom-simptom sebelum haid (PMS)seperti mengurangkan senggugut dan melancarkan aliran darah haid,

Buah pelaga-Amomum cardamomum (Cardamom)

Di barat gabungan pelaga dan bahan-bahan lain dapat memberikan kesan sinergi bagi membantu mengurangkan masalah sistem penghadaman dan melegakan masalah senak perut atau kembung. Ia juga memberi kesan aphrodisiac dan membantu mengawal masalah kegemukan.

Buah pala-Myristica fragrans (Nutmeg)
Kebaikan buah pala ialah meredakan kembung dan membantu merawat masalah cirit-birit, muntah dan loya.

Bunga Cengkih-Eugenia aromatica (Clove)
Dengan menghisap dua batang cengkih dipercayai dapat mencegah ketagihan alkohol.

Masyarakat cina secara tradisionalnya menggunakan cengkih untuk merawat masalah penghadaman dan cirit-birit, hernia dan masalah kulit yang disebabkan jangkitan kulat.

Manakala masyarakat India, di dalam rawatan ayurveda mereka merawat masalah pernafasan dan percernaan dengan bunga cengkih. Pakar Herba German menggunakan bunga cengkih sebagai campuran untuk merawat gout. American Eclectic physicians percaya cengkih dapat merawat masalah penghadaman. Selain itu bunga cengkih dapat melegakan muntah-muntah, loya, memberi kesan antiseptic dan analgesic; iaitu menghalang jangkitan mikroorganisma dan bertindak sebagai antidote penahan sakit. Bunga cengkih juga dipercayai mengandungi anti-oksidan yang baik.

Teh-Camellia sinensis
Kafein yang terdapat di dalamnya dapat membantu merawat asma, sebagai stimulant manakalan sebatian polyphenol bertindak sebagai antioksidan untuk merawat kanser, tumor dan menghalang platelet dari bergumpal yakni melancarkan aliran darah, serta mencegah saluran arteri dari mengeras. Kandungan tannin pula membantu merawat masalah cirit-birit juga meningkatkan metabolisme badan.

Halia-Zingiber officinale
Halia diketahui mempunyai ciri-ciri aphrodisiac malah dapat menghangatkan badan. Selain itu ia membantu mengatasi masalah penghadaman, menghilangkan loya dan muntah-muntah. Halia juga mempunyai ciri-ciri anti inflamasi untuk merawat arthritis, rheumatism, dan kejang otot. Kesan therapeutic pula dapat membuang toksin dalam sistem badan, melancarkan aliran darah, serta mencuci buah pinggang dan usus.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...