2

1

Produk Muslim. MyShine GlutaGen Berries ++ Vit E. Menyerlahkan Kejelitaan, Keceriaan & Kelansingan.

Jan 17, 2010

Produk Penjagaan Rambut Ushine




KRIM UBAN USHINE  


Bagaimana Krim Uban USHINE Bertindak ?

Krim Uban Ushine bertindak dengan beberapa cara untuk menyelesaikan masalah anda :

1.Bertindak menghilangkan dan menstabilkan struktur molikular di permukaan kulit kepala yang mengumpul minyak dan sebum. Secara tidak langsung, folikel rambut akan tumbuh dengan lebih baik dan natural. Minyak dan sebum sekiranya dibiarkan akan membuat folikel rambut tersumbat dan ini menjadi punca kepada masalah rambut seperti gugur dan kelemumur.

2.Mikro nutrient yang terdapat di dalam krim uban Ushine akan diserap oleh lapisan kulit kepala dan seterusnya oleh folikel rambut. Vitamin dan acid amino yang ada akan merangsang pigment rambut untuk menghasilkan lebih banyak melanin yang membantu untuk mengekalkan warna rambut yang hitam.

3.Krim uban Ushine membantu kilang minyak yang terdapat pada setiap folikel rambut untuk mengeluarkan minyak secara semulajadi dan seterusnya merangsang kapilari darah membekalkan oksigen kepada rambut. Rambut akan menjadi lebih kuat dan tidak lagi putus bila minyak dan oksigen mencukupi.

Kelebihan dan Keistimewaan nya:-

•Harganya yang mampu dibeli oleh semua golongan
•Sesuai untuk lelaki dan wanita, seawal usia 12 tahun
•Tersedia di dalam tiub yang mudah digunakan
•Merawat masalah rambut beruban
•Merawat masalah rambut gugur / jarang
•Merawat masalah kelemumur
•Berkesan dalam tempoh masa yang singkat
•Dikilangkan di Malaysia dan HALAL
•Hasilnya Kekal

Fakta Mengenai Rambut

1.  Kulit kepala sihat mempunyai sekurang-kurangnya 100,000 helai rambut.

2.  Rambut adalah tisu paling cepat tumbuh selepas sum-sum tulang.

3. 90 peratus rambut hidup manakala 10 peratus berehat.

4. Lebih 50 peratus lelaki selepas usia 50 tahun mengalami keguguran rambut.

5. 40 peratus wanita mengalami keguguran rambut selepas menopaus.

6. Shampu berasal dari perkataan Hindi, ?Champna? bermaksud urut.

7. Rambut orang African tumbuh dengan perlahan dan lebih rapuh berbanding rambut orang Eropah.

8. Rambut orang Asia tumbuh dengan cepat dan lebih kenyal (tidak rapuh).

9. Orang African dan Eropah lebih mudah botak berbanding orang Asia.

10. Sehelai rambut boleh mengangkat beban sebanyak 100gm. Ini bermakna, seluruh rambut di kepala dapat menampung berat 2 ekor gajah

Soal Jawab Mengenai Krim Uban USHINE


Soalan 1 :
Bagaimanakah cara penggunaan Krim Uban Ushine ini ?

Jawapan 1:
Amat mudah. Sebelum tidur, sapukan krim uban ke akar rambut dan gosok hingga merata, Boleh juga disapukan ke atas rambut untuk memberi warna kepada rambut yang telah berubah menjadi uban. Keesokan harinya bolehlah dicuci seperti biasa. Lakukan ini setiap malam sehingga hasilnya dapat dilihat. Dalam tempoh 3 bulan paling lama, insya allah hasilnya dapat dilihat secara jelas.

Soalan 2:-
Berapa cepat kah kesan dapat dilihat selepas menggunakan krim uban ini ?

Jawapan 2 :
Paling cepat dalam tempoh 1 bulan sehingga 3 bulan. Proses ini memakan masa sedikit kerana kita menggalakkan pengeluaran rambut baru yang bewarna hitam dan bukan sekadar mewarnakan uban yang telah terhasil. Uban yang bewarna putih itu sebenarnya adalah rambut mati dan hanya proses mewarna samada menggunakan inai atau dye yang dapat menukarkan warnanya kembali kepada warna hitam atau perang. Krim Ushine membekal vitamin dan zat yang sepatutnya kepada akar rambut untuk menghasilkan kulit kepala yang sihat untuk rambut yang sihat.

Soalan 3:
Siapakah yang sesuai menggunakan krim uban Ushine ini ?

Jawapan 3 :
Semua orang, lelaki dan wanita yang menghadapi masalah uban kerana factor usia atau kerana factor genetik, dari usia semuda 12 tahun.

Soalan 4:
Perlukah shampoo khas digunakan semasa rawatan menggunakan krim uban Ushine ini ?

Jawapan 4:
Tidak perlu menggunakan shampoo khas. Pengguna bebas menggunakan sebarang shampoo. Cuma semasa rawatan kita tidak menggalakkan penggunaan sebarang produk menyuburkan rambut yang lain. Ini agar krim uban Ushine dapat bertindak sepenuhnya untuk merawat kulit kepada pengguna.

Soalan 5 :
Sekiranya uban telah berkurangan atau hilang, dan penggunaan krim uban Ushine dihentikan, adakah uban akan kembali semula ?

Jawapan 5:
Pada saya ini adalah kekhuatiran biasa dan jawapannya berbeza bergantung kepada individu. Uban mungkin akan kembali tapi lebih perlahan dari biasa. Orang yang berusia dibawah 50 tahun mungkin melihat kesan yang lebih efektif walau telah berhenti menggunakan krim uban Ushine, berbanding dengan orang yang berusia 50 tahun ke atas.



TESTIMONIAL / KISAH BENAR

Pahang
Seorang guru SM Sultan Abu Bakar, mempunyai uban genetik sejak belasan tahun berjaya dipulihkan sehingga 80% selepas menggunakan krim uban Ushine selama hanya 3 minggu.

Kedah
Seorang pelajar berusia 12 tahun mengalami masalah uban penyakit, kulit kepala gatal dan keguguran rambut. Menggunakan krim uban Ushine selama hanya seminggu, masalah gatal kulit kepala berkurangan, selepas 2 minggu, rambut tidak lagi gugur dan selepas 6 minggu, rambut baru yang bewarna hitam mulai tumbuh.

Dungun, Terengganu
Seorang lelaki berusia 65 tahun, menghadapi masalah uban kerana faktor usia dan keguguran rambut hingga menyebabkan botak. Selepas menggunakan krim uban Ushine selama 2 bulan, rambut mulai tumbuh di bahagian tengah kepala dan rambut yang tumbuh itu bewarna hitam.

Negeri Sembilan
Seorang wanita berusia sekitar 40an, menghadapi masalah rambut gugur yang agak serius dan setiap kali bershampu dan bersikat, rambut akan gugur. Telah menggunakan krim uban Ushine dan selepas 5 hari, rambut yang gugur berkurangan dan dapat dinilai jelas sewaktu bershampu dan bersikat. Wanita ini masih di dalam tempoh rawatan.

Melaka
En. Mohd Najib, Melaka (014-2527861)
Mula beruban sejak tahun 1995 kerana menggunakan pelbagai minyak rambut. Juga menghadapi masalah kelemumur yang berkeping-keping. Sejak 5 tahun kebelakangan uban semakin banyak sedangkan usia baru 45 tahun. Selepas menggunakan krim uban USHINE 2 bulan yang lalu, rambut saya kembali hitam dan masalah kelemumur juga hilang. Ahli keluarga, rakan-rakan terkejut dengan perubahan ini. Alhamdulillah. Terimakasih pada Pn. Noor dan USHINE.

Kuala Lumpur
Muhamad Daniel Haqim (012-2923065)
Saya berusia 20 tahun dan menghadapi masalah uban genetik sejak usia 12 tahun. Tidak pernah menggunakan sebarang ubat atau krim rambut kerana alah. Selepas diperkenalkan dengan produk ini oleh ibu saya, saya dapati ia sesuai dengan saya dan selepas sebulan menggunakannya, rambut saya yang baru tumbuh telah kelihatan hitam dan rambut uban kini beransur-ansur menjadi hitam. Syukurlah, saya kini tidak lagi kelihatan tua dari usia sebenar.





Ushine Aromatheraphy Shampoo - RM68 250ml

Syampu Aromatherapy Ushine telah dirumus khusus bagi menyelesaikan semua masalah rambut anda, terutamanya kelemumur, rambut gugur dan beruban. Ia juga membantu melindungi rambut anda dan membekalkan nutrient-nutrien yang diperlukan bagi mengembalikan warna asal rambut anda, serta mengalakkan pertumbuhan rambut baru. Penggunaan yang berterusan untuk beberapa bulan akan memastikan semua nutrien dapat diserap ke dalam kulit kepala dan seterusnya membaiki struktur rambut serta menghalang pertumbuhan uban. Kelemumur akan mula berkurangan seterusnya hilang selepas seminggu menggunakan syampu ini. Syampu yang diperkaya dengan minyak aromatik ini juga bertindak menenangkan fikiran dan emosi serta menstabilkan sistem hormon dan pengeluaran sebum pada kulit.

Syampu Aromatherapy Ushine dihasilkan 100% dari berbagai ekstrak herba terpilih dan tidak mengandungi sebarang bahan kimia dan pengawet yang merbahaya seperti SLS, SLES, ALS yang boleh menyebabkan gangguan kesihatan seperti radang kulit kepala yang teruk sehingga bernanah dan berbisul, rambut gugur, botak, buta, kanser dan juga gangguan sistem urat saraf seperti Alzheimer’s iaitu penyakit hilang daya ingatan dan lumpuh. .Shampu Aromatherapy Ushine juga tidak mengandungi bahan kimia formaldehid yang mendedahkan pengguna kepada risiko kanser, alahan, ruam, kulit merekah dan lecur yang teruk. Syampu Aromatherapy Ushine selamat digunakan kerana telah diuji di Makmal Tosikologi tempatan dan mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia.

Keistimewaan dan Kelebihannya
Diformulasi 100% dari ekstrak herba semulajadi Bebas SLS, SLES, ALS dan formaldehid+ Tanpa sufaktan, tanpa dioxan Berkesan menangani masalah kelemumur Berkesan merawat masalah kutu kepala Berupaya mengalakkan & melebatkan rambut+ Terbukti dalam merawat dan mengawal masalah uban Berupaya melembutkan rambut yang kasar dan keras+ Menenangkan minda dan emosi Menstabilkan sistem horman badan Menstabilkan pengeluaran sebum di kepala Lebih pekat untuk lebih nilai wang anda Selamat untuk kegunaan setiap hari+ Sesuai untuk semua golongan dan umur+ Sesuai untuk yang sedang manjalani rawatan kulit kepala+ Tidak diuji pada binatang+ Dibuat di Malaysia+ Telah diuji di makmal Toksikologi tempatan+ HALAL

Cara Penggunaan
Gunakan pada rambut yang basah. Urut kulit kepala selama lebih kurang 5 minit agar nutrient dapat diserap masuk tetapi elakkan dari menggaru dengan kuat kerana ini akan merosakkan folikel rambut. Kemudian bilas dengan sebersih-bersihnya agar folikel tidak tersumbat. Akhir sekali bilas dengan air sejuk untuk mengetatkan kembali liang folikel, menguatkan gentian rambut dan agar rambut bersinar. Sekiranya menggunakan perapi, sapu perapi hingga rata dan biarkan seketika sebelum dicuci bersih. Untuk hasil yang lebih baik, gunakan berterusan selama 3 bulan.

TESTIMONI

Hj. Ariffin Hj. Ibrahim, Bekas Pesara Kerajaan / Pengarah Penerbitan (016-6353489)
Saya berusia 57 tahun dan telah menggunakan bermacam-macam syampu tetapi tiada tindak balas yang berkesan. Rambut masih gugur, nipis dan kulit kepala menjadi gatal. Apabila diperkenalkan kepada Syampu Aromatherapy Ushine dan diterangkan kelebihannya oleh Puan Noor, hati saya berkata, ‘Ya Allah ! inilah syampu yang sesuai bagiku, insyaallah’. Kini, Alhamdulillah, hanya setelah tiga kali menggunakannya, semua masalah rambut saya hilang begitu sahaja. Tiada lagi keguguran dan kegatalan, kepala terasa ringan dan segar. Saya tidak akan menggunakan syampu lain kecuali USHINE yang 100% halal dan dibuat dari herba!

Lina Hassan, Suri Rumah Tangga ( 012-2727838 012-2727838 )
Saya memakai tudung, kepala saya sering terasa panas dan kulit kepala gatal. Rambut pula nipis dan mudah putus. Uban pula semakin menjadi-jadi. Berbagai-bagai syampu di pasaran telah saya gunakan, namun saya sering kecewa. Selepas membaca mengenai Syampu Aromatherapy Ushine di dalam akhbar tempatan, hati terasa ingin mencuba. Kini telah hampir tiga minggu saya menggunakannya, syukur alhamdulillah, kepala tidak lagi terasa panas dan gatal. Rambut gugur juga semakin kurang. Mudah-mudahan uban juga akan semakin berkurangan dalam sedikit masa lagi. Kini seluruh keluarga saya termasuk anak-anak menggunakan syampu ini. Haruman aromatiknya amat menenangkan dan memberi mood yang baik kepada saya.

Noor Nabila Farhanna, Pelajar ( 019-3843650 019-3843650 )
Sebagai seorang pelajar kolej, saya sering terlibat dengan aktiviti luar yang lasak. Oleh kerana saya memakai tudung, kepala sering berpeluh dan rambut sering gugur. Kulit kepala juga berminyak dan gatal-gatal. Sewaktu pulang bercuti, saya melihat ibu menggunakan Syampu Aromatherapy Ushine dan saya amat tertarik dengan kandungannya yang tidak mengandungi sebarang bahan kimia dan dibuat dari bahan-bahan herba. Selepas mencuba syampu ini, rambut saya terasa lembut dan kulit kepala terasa nyaman. Selepas seminggu mengguna syampu ini, keadaan kulit kepala saya semakin baik, dan kegatalan hilang sama sekali. Saya sukakan bau minyak aromatiknya yang harum dan menenangkan. Untuk saya : Ushine pilihan yang tepat dan selamat!

Zulkifli Elias, Kuantan ( 016-9503953 016-9503953 )
Saya berumur 38 tahun dan telah menghadapi masalah kelemumur yang kronik sejak berusia 18 tahun. Saya telah mencuba berbagai-bagai jenis ubat dari yang berharga dari yang murah hinggalah yang mahal, namun satu pun tidak meninggalkan kesan. Saya hampir berputus asa tapi hendak menjadi rezeki, satu hari sewaktu membaca akhbar, saya terpandang ruangan iklan krim Ushine dan mengambil keputusan mencuba produk ini. Alhamdulillah, setelah seminggu menggunakannya, kelemumur ternyata berkurangan dan di setengah-setengah bahagian rambut hampir tiada. Macam tak percaya saya rasa tapi alhamdulillah, akhirnya masalah yang bertahun-tahun saya tanggung BERES dengan krim USHINE !

Siti Hazar, Shah Alam ( 014-2376769 014-2376769 )
Saya berusia 44 tahun dan mengalami masalah uban, kelemumur dan rambut gugur sejak usia remaja dan sedikit sebanyak turut depengaruhi oleh faktor keturunan. Dengan peningkatan usia, masalah saya menjadi semakin serius. Namun saya tidak jemu-jemu mencuba berbagai produk rambut dan shampoo yang berada di pasaran. Saya selalu percaya yang bukan semua produk serasi dengan kita dan kerana itu kita kena terus mencuba. Alhamdulillah, selepas lebih kurang 2 minggu menggunakan krim Ushine, kelemumur dan masalah rambut gugur saya semakin berkurangan, rambut yang beruban juga semakin kehitaman. Saya amat yakin yang dalam sedikit masa lagi semua masalah saya akan dapat di atasi dengan krim Ushine. Saya amat berpuas hati dengan krim USHINE!

Ahmad Razali, Puchong ( 019-2737723 019-2737723 )
Usia saya 42 tahun dan masalah saya ialah masalah uban yang memutih di kepala. Sewaktu menghubungi Puan Noor untuk bertanyakan tentang krim uban UShine, saya amat tertarik hati dengan penerangan yang diberikan. Krim uban Ushine bukan pewarna sebaliknya ia bertindak dari dalam rambut untuk mengembalikan rambut baru yang berwarna hitam. Pada saya istilah ‘rejuvenate’ sesuai digunakan untuk krim uban Ushine. Bila saya mengambil keputusan untuk menggunakan krim ini, saya telah membotakkan kepala saya terlebih dahulu. Dalam tempoh dua minggu bila rambut baru keluar, ramai kawan-kawan dan saudara-mara terkejut. Mereka sangka saya mewarnakan rambut. Bila saya katakan yang saya tidak mewarna rambut dan hanya menggunakan krim uban Ushine, ramai yang terkejut. Tapi itulah hakikatnya, rambut saya kini bewarna hitam dan tiada lagi uban. Tahniah USHINE!

Farah, Kuala Lumpur ( 019-6493936 019-6493936 )
Umur saya baru 18 tahun tapi saya mengalami masalah kelemumur, rambut kering dan putus-putus sejak usia 15 tahun. Mungkin disebabkan penggunaan shampoo yang tidak bersesuaian. Saya pula alergi kepada sebarang minyak rambut dan disebabkan itu saya hanya merawat rambut saya menggunakan cara tradisional. Namun kesannya agak lambat untuk saya lihat dan agak remeh untuk disediakan. Selepas diperkenalkan kepada krim Ushine, saya terus menggunakannya setiap malam. Krim ini tidak berminyak atau melekit dan selesa bila disapukan ke kulit kepala. Selepas dua minggu menggunakan krim ini, kesan paling ketara, masalah kelemumur saya telah hilang. Akar rambut juga menjadi semakin kuat dan rambut yang gugur akibat kering semakin berkurangan.

En. Najib, Melaka ( 014-2527861 014-2527861 )
Saya mula beruban sejak tahun 1995 kerana menggunakan pelbagai minyak rambut, yang secara tidak langsung telah memberi kesan sampingan kepada rambut saya. Saya juga menghadapi masalah kelemumur yang berkeping-keping dan pelbagai shampoo telah saya gunakan, tapi masalah kelemumur tetap tidak dapat di atasi. Sejak 5 tahun kebelakangan uban pula keluar dan semakin banyak sedangkan usia saya baru 45 tahun. Selepas menggunakan krim uban USHINE sejak 2 bulan yang lalu, rambut saya kembali hitam dan masalah kelemumur juga hilang. Ahli keluarga, rakan-rakan terkejut dengan perubahan ini. Alhamdulillah. Terima kasih pada Pn. Noor dan USHINE.


Muhammad Daniel Haqim, Perak ( 017-2923065 017-2923065 )
Saya berusia 20 tahun dan menghadapi masalah uban genetik sejak usia 12 tahun. Saya tidak pernah menggunakan sebarang ubat atau krim rambut kerana alah dan juga bimbang kalau-kalau melekit di rambut. Selepas diperkenalkan dengan produk ini oleh ibu saya, saya dapati ia sesuai dengan saya. Ia mudah digunakan dan tidak melekit sama sekali. Selepas sebulan menggunakannya, rambut saya yang baru tumbuh telah kelihatan hitam dan rambut uban kini beransur-ansur menjadi hitam. Syukurlah, saya kini tidak lagi kelihatan tua dari usia sebenar.

Abdul Wahab Kadir, Selangor ( 013-6660649 013-6660649 )
Saya telah mengalami masalah uban dan rambut gugur sejak hampir lima tahun disebabkan faktor usia. Saya telah mencuba pelbagai produk dan rawatan yang terdapat di pasaran, sama ada yang murah atau pun yang mahal, tetapi hasilnya mengecewakan saya. Sehinggalah saya diperkenalkan kepada syarikat Serangkai Unggul Beautyline oleh rakan kongsi saya. Alhamdulillah, hanya selepas 2 minggu menggunakan produk ini, rambut saya di bahagian tengah telah mulai tumbuh, sedangkan sebelumnya botak selama bertahun-tahun. Inilah satu keajaiban pada saya. Dengan harganya yang murah dan kesan yang efektif, membeli krim uban USHINE memang berbaloi!

Kay, Kuala Lumpur ( 019-6416006 019-6416006 )
Saya sering menghadapi masalah sakit kepala, rambut gugur dan berkelemumur. Faktor allergi banyak menyumbang kepada masalah saya. Saya pula tidak pernah terfikir untuk membuat apa-apa rawatan dan telah belajar menerima keadaan rambut saya yang sedemikian. Lagi pun, saya takut untuk mencuba sebarang produk rawatan rambut kerana takut akan kesan sampingan yang mungkin timbul, namun segala-galanya berubah selepas adik saya membelikan saya sebotol krim uban USHINE. Oleh kerana itu adalah hadiah dari adik, saya terpaksa menggunakannya demi menjaga hati adik saya. Paling mengejutkan, hanya selepas 3 hari menggunakan krim uban USHINE, kegatalan kulit kepala saya telah berkurangan dan sewaktu mencuci rambut, rambut yang gugur juga berkurangan. Kini setelah 2 bulan menggunakan produk ini, rambut saya semakin sihat dan masalah kelemumur hilang sama sekali. Kalaulah saya tahu akan keberkesanan krim uban USHINE ini, sudah tentu dari dulu saya telah menggunakannya





























No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...