2

1

Produk Muslim. MyShine GlutaGen Berries ++ Vit E. Menyerlahkan Kejelitaan, Keceriaan & Kelansingan.

Jun 18, 2012

RONASUTRA MINERAL POWDER / RONASUTRA SKIN CARE


“Solekan begitu bagus, Serasi walau dipakai tika tidur!”
Ronasutra Mineral Makeup adalah rangkaian kosmetik yang dicipta khas untuk memenuhi keperluan pengguna yang sedang mencari alternatif kepada produk solekan  biasa yang terdapat di pasaran masa kini. Ia dibuat dari 100% bahan mineral dan sesuai untuk semua jenis kulit, terutama sekali kulit yang bermasalah dan sensitif.

Formulasi Ronasutra Mineral Makeup yang mementingkan keselamatan dan bebas dari bahan kimia sangat sesuai bagi mereka yang berkulit sensitif atau bermasalah, dan akan membantu mengurangkan masalah kulit  tersumbat, berminyak, jerawat serta berjeragat.

5 In 1

Natural Buff

Cream Peach
Honey
Sawo & Yellow
Mocha
Mengenai
Ronasutra Mineral Makeup adalah rangkaian kosmetik yang dicipta khas untuk memenuhi keperluan pengguna yang sedang mencari alternatif kepada produk solekan  biasa yang terdapat di pasaran masa kini. Ia dibuat dari 100% bahan mineral dan sesuai untuk semua jenis kulit, terutama sekali kulit yang bermasalah dan sensitif. Formulasi Ronasutra Mineral Makeup yang mementingkan keselamatan dan bebas dari bahan kimia sangat sesuai bagi mereka yangberkulit sensitif atau bermasalah, dan akan membantu mengurangkan masalah kulit  tersumbat, berminyak, jerawat serta berjeragat.

Produk Ronasutra dikilangkan dan diedarkan oleh Miliyasutra Industries Sdn Bhd, pengilang  GMP (Good Manufacturing Practice) yang berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Ronasutra Mineral Powder (2-in-1 Foundation & Powder) dibangunkan dengan ujian pengguna, dan selepas 2 tahun dan lebih daripada 3,000 formulasi, telah dilancarkan pada tahun 2007 di Malaysia.

Produk ini telah meraih populariti di kalangan jurusolek serta selebriti tempatan, dan wanita moden yang mendapati bahawa Ronasutra Mineral Makeup memenuhi keperluan solekan mereka yang jauh lebih baik daripada jenama antarabangsa yang lebih mahal dan terkenal.

Kelebihan

Ronastura 2-in-1 Mineral Foundation & Powder berbeza dari produk berasaskan mineral yang lain kerana ia dicipta mengikut kesesuaian dengan warna kulit etnik, bebas daripada pigmen biru dan diadun menggunakan teknologi terkini. Ia juga sesuai untuk cuaca lembab dan panas



Liputan yang baik tanpa menyumbat pori-pori
Ronasutra Mineral Powder bebas dari minyak, bahan pengawet, bahan sintetik serta pewangi. Kandungan mineralnya memastikan liputan yang baik tanpa menyumbat pori-pori kulit.


Solekan yang nampak semulajadi dan tidak bertepek
Dengan Ronasutra anda boleh mendapat liputan yang baik dan semulajadi, memastikan anda mempunyai kulit yang kelihatan cantik dan segar. Tekstur Ronasutra yang sangat halus memastikan bahawa walaupun dengan lapisan yang  tebal, ia masih mengekalkan rupa translusi. Ini hanya boleh dilakukan dengan keajaiban mineral dalam Ronasutra Mineral Powder!



Ronasutra tahan sepanjang hari!
Tiada lagi masalah muka berminyak atau solekan muka yang! Ronasutra Mineral Powder  tahan peluh dan kekal di atas kulit selama berjam-jam sementara membiarkan kulit anda bernafas.



Warna yang tahan lama selama 16 jam
Adakah anda sedar bahawa anda melihat hebat selepas menggunakan bedak tetapi dalam beberapa jam akan kelihatan lebih gelap beberapa jam kemudian? Ini adalah kerana serbuk bedak anda mengandungi bahan-bahan yang teroksida apabila terdedah kepada udara dan apabila ia bercampur dengan sebum kulit anda. Dengan Ronasutra, ini tidak menjadi masalah. Mineral yang tulen tidak berinteraksi dengan kulit atau alam sekitar, dan memastikan warna yang kekal dari pagi hingga ke malam!



Perlindungan SPF yang tinggi dan tidak akan pudar atau hilang dengan Ronasutra
Mineral yang tulen dalam Ronasutra mencerminkan dan memesongkan sinaran UV yang berbahaya dari kulit anda. Perlindungan yang diberikan oleh bahan mineral adalah jauh lebih hebat daripada krim pelindung matahari dimana tahap SPF akan berkurangan apabila keluar dari botol dan diaplikasi keatas kulit. Tambahan, Ronasutra tidak akan hilang atau pudar, memastikan perlindugan matahari yang baik sepanjang hari. Ia juga adalah alternative perlindungan matahari untuk lelaki dan wanita yang tidak menggemari tekstur yang berminyak yang terdapat pada pelindung UV biasa.



Selamat untuk kulit yang sensitif
Pakar kulit mensyorkan formula ini sebagai pilihan yang terbaik untuk solekan muka bagi yang berkulit sensitif dan bermasalah, dan juga bagi mereka yang berkulit normal. Malah Ronasutra boleh digunakan sejurus selepas rawatan muka, tidak seperti bedak soleklain di pasaran.



Perlindungan yang berkesan daripada perengsa alam sekitar
Ronasutra bukan sahaja mencantikkan kulit, ia juga melindungi dan mengurangkan kulit dari kerengsaan dan pembengkakan yang disebabkan oleh alahan kulit. Bahan seperti zink oksida bukan sahaja mencerminkan sinar UV yang berbahaya, ia juga melegakan kemerahan kulit atau jerawat.



Solekan mudah dan kelihatan profesional dengan hanya satu langkah
Lupakan bedak asas, “foundation”dan“concealers”! kulit yang cantik tanpa cela senang dan mudah dengan Ronasutra. Dapatkan tona, rupa 3-Dimensi dengan hanya satu langkah. Formula Ronasutra tidak comot atau kotor, memastikan ia boleh diguna pakai menggunakan span foundation biasa. Ia juga boleh digunakan dengan berus kabuki Ronasutra





Ronasutra Mineral Powder

Ronasutra Mineral Powder is created to meet the demanding needs of women today who are looking for analternative to the usual face makeup available in the market today. It is developed with rigorous consumer testing, and after 2 years and over 3,000 formulation, Ronasutra Minerals was finally launched in 2007 in Malaysia. The product gained popularity among makeup artistes and local celebrities, and women of leisure who find that Ronasutra Minerals meet their makeup needs far better than expensive international brands. Ronasutra Skincare consists of three products designed to simplify beauty and enhance the use of Ronasutra Mineral Powder.

Below is a comprehensive list of why Ronasutra Mineral Powder is simply the best choice and the only face powder you will ever need. No need for separate pore-clogging foundations, concealers or compact powders!

1. Ronasutra gives good coverage without clogging up pores
The absence of filler ingredients, oils and preservative and the presence of pure minerals ensure good coverage by Ronasutra without the typical layers of pore-clogging make-up that you need to put on in order to get the same level of coverage.

2. No more pasty chalky powdery look
When you use normal or even branded face powders, you may get good coverage but most times your skin also ends up looking powdery and chalky. With Ronasutra you can get good coverage while looking as though you only have a thin layer of powder. The extremely fine texture of Ronasutra ensures that it is possible to layer on a thick level and still maintain the look of translucency. Note that  this is only possible with mineral makeup!

3. Ronasutra lasts all day long!
No more oily face or face makeup that melts by lunchtime! Ronasutra mineral powder is sweat-resistant and sits on top of skin for hours while still letting your skin breathe.

4. Color that stays true for 16 hours
Do you notice that sometimes you look fabulous after applying your face powder only to look darker a few hours later? This is because your powder contain ingredients that oxidize or 'turn bad' once exposed to air and when it mixes with your skin sebum. With Ronasutra, this is no longer a problem. Pure inert minerals do not interact with your skin or the environment, ensuring color that stays true from morning to night!

5. Get high SPF protection that won't fade or rub off with Ronasutra
The pure minerals in Ronasutra reflect and deflect away harmful UV rays from your skin. The protection
given by the physical UV block of minerals is far superior than liquid chemical sunscreens that tend to have a reduced SPF level once out of the bottle and applied on skin. Furthermore Ronasutra won't rub off or fade, ensuring good sun protection all day long. It's also a good sun protection alternative for men and women who do not like the oily textures of ordinary sunblocks.

6. Safe even for the most sensitive skin
 From normal skin to the most sensitive skin, Ronasutra's dermatologist recommended formula is a very good choice for face makeup. In fact Ronasutra may be applied right after skin peeling or facials, unlike normal face powders.

7. Effective protection from environmental irritants
Ronasutra not only beautifies skin, it also protects and soothes skin from irritation and inflammation caused by skin allergies. Ingredients such as zinc oxide not only reflects away harmful UV rays, it also soothes skin redness or breakouts.

8. Hassle-free, professional-looking makeup with just one step
Forget seperate bases, foundations, loose powders and concealers! With Ronasutra, flawless beautiful skin is effortless and breezy. Get toned, beautiful 3-Dimensional looks with just one step. Ronasutra's no- mess formula ensures that it can be applied using normal foundation sponge, though you may also use the standard kabuki brush to apply as well. Ronasutra IS the only face powder you'll ever need!

Ronasutra mineral make up has 5 tones that matching your complexion for extremely beautiful & flawless skin.





Ronasutra Mineral Powder in Cream Peach (01)
Cream Peach (01) for pinkish, fairer skin tones
Price : RM48 per unit


Ronasutra Mineral Powder in Sawo Yellow (02)
Sawo Yellow (02) for yellowish, fairer skin tones
Price : RM48 per unit



Ronasutra Mineral Powder in Natural Buff (03)
Natural Buff (03) for yellowish, medium skin tones
Price : RM48 per unit

 
Ronasutra Mineral Powder in Honey (04)

Honey (04) for reddish, medium skin tones
Price : RM48 per unit


Ronasutra Mineral Powder in Mocha (05)

Mocha(04) for yellowish/reddish, darker skin tones
Price : RM48 per unit
 
Testimoni
 






1. RONASUTRA '4 IN 1' FACIAL WASH (80gm) RM38.00

FUNGSI : Menanggalkan solekan, mencuci muka, 'tone' & melembapkan kulit muka. Jika gunakan produk ini, tidak perlu gunakan 'make up remover' atau 'toner' berasingan.

Pencuci muka ini diformulasikan tanpa SLS * . Ia kaya dengan pembersih semulajadi, minyak zaitun, dan mampu meninggalkan solekan & kotoran. Ekstrak yogurt pula menanggalkan sel kulit mati, mencerahkan serta mengekalkan kelembapan kulit. Boleh digunakan sekerap yang mungkin.

*SLS - bahan pembuih utama yang digunakan dalam kebanyakan pencuci muka di pasaran. Ia menegeringkan kulit & menyebabkan masalah jerawat & kedut halus. Di dalam makmal, SLS kerap digunakan sebagai bahan ujian utk menyebabkan iritasi kulit.

CARA PENGGUNAAN: Picit 2-3 titik pada tapak tangan yang bersih dan buihkan dengan air. Urut dengan lembut di kawasan muka dan leher. Biar selama 30 saat sebelum dibilas.

2. RONASUTRA BEAUTY ESENCE (15ml) RM58.00

FUNGSI :Produk rawatan untuk kegunaan muka, kawasan sekeliling mata & leher. Hanya 1-2 titik akan memberikan perubahan yang ketara pada kulit.

Hanya satu produk ini mampu mengembalikan kesihatan & kecantikan wajah anda. Diformulasi menggunakan 100% Energized & Activated Herbal Extracts, ia menyerap jauh ke dalam kulit untuk merawat masalah kulit seperti jerawat, kulit berkedut (muka, keliling mata & leher), pori-pori besar serta pigmentasi. Ia juga boleh digunakan untuk merawat kawasan sekeliling mata & leher. Dapatkan kulit yang lebih cerah, lembab & sihat dalam hanya beberapa hari!

Kebanyakan produk rawatan kulit bergantung kepada 1 atau 2 bahan utama untuk menjalankan fungsinya. Ronasutra Beauty Essence menggabungkan pelbagai ekstrak terbaik menggunakan 'synergistic activation' agar satu ekstrak berinteraksi dengan ekstrak lain bagi hasil yang lebih efektif & berterusan.

CARA PENGGUNAAN: Selepas cuci muka, keringkan kulit dan picit 1-2 titik pada tapak tangan yang bersih dan sapukan ke seluruh muka, kawasan sekeliling mata & leher. Tidak perlu gunakan kapas. Gunakan siang & malam.

3.RONASUTRA DAY/NIGHT WHITENING MOISTURIZER (15ml) RM48.00

FUNGSI :Pelembap kulit ini mengandungi ekstrak & vitamin A untuk mengurangkan kesan penuaan serta masalah jerawat. Penggunaan teknologi silica terbaru memastikan bahan aktif produk terpelihara dengan baik & memberikan kesan yang berpanjangan setiaphari. Penggunaan berterusan akan menghasilkan kulit yang cerah, kurang parut & kedut halus serta lebih seimbang. Formulasi tidak berminyak & tahan lama.

CARA PENGGUNAAN:Sapukan pada kulit muka & leher selepas menggunakan Ronasutra Beauty Essence. Boleh digunakan siang & malam.

Untuk mendapatkan produk boleh hubungi Pn Azizah 013-3456250 / 012-2216093 atau email ziemat@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...