2

1

Produk Muslim. MyShine GlutaGen Berries ++ Vit E. Menyerlahkan Kejelitaan, Keceriaan & Kelansingan.

Feb 2, 2012

TAQASHAPE™

TAQASHAPE™ Mengurus Berat Badan, Mengurus Kesihatan

TAQASHAPE™ adalah produk nutraceutical pemeliaharaan kesihatan terhebat diabad ini.  Dirumus berasaskan teknologi phytosome® dari Itali yang paling terkini serta menjanjikan 100% penyerapan (higher bioavailability). Ia diperkayakan dengan beberapa ekstrak phyto semulajadi yang berupaya mengatur penyerapan kalori dan kesempurnaan ekosistem usus.

Membawa beberapa pati bioaktif tulin  iaitu epigallocatechin, catechin, epicatechin, epigallocatechin 3-0-gallate (EGCG), gallocatechin 3-0-gallate, epigallocatechin 3-0-(3’0-methyl)-gallate dan epicatechin 3-0-gallate dari khazanah alam, iaitu camellia sp yang telah mengalami proses nyahkafein tahap tinggi, dan juga beberapa fiber dan kanji terlarut terbaik alam, sistem tubuh terus diperbaiki dan dipertingkatkan melalui mekanisma farmakokinetik pelbagai fungsi TAQASHAPE™.

Berperanan sebagai rumusan pengurangan berat badan yang paling efektif dan paling praktikal, 

TAQASHAPE™ bertindak melalui dua mekanisma tindakbalas utama iaitu melalui pembakaran kalori (termogenesis) dan penapisan atau melambatkan proses penyerapan kalori (attenuation)).

TAQASHAPE™ bertindak dengan menghambat aktiviti enzim tertentu yang mengawal suhu tubuh. Akibatnya suhu tubuh terus meningkat  ekoran pengeluaran haba yang berterusan melalui pembakaran lemak. Manakala musilaj (mucilage) yang dibentuk oleh fiber dan kanji terlarut akan memerap dan menghalang penyerapan beberapa jenis lemak jahat, kolesterol dan gula yang terdapat didalam diet atau minuman yang diambil.

Selain mengurangkan berat badan1,2, bahan-bahan bioaktif TAQASHAPE™ juga adalah bahan anti-oxidant yang paling poten sekaligus turut mengatur dan memulihkan sebahagian besar proses-proses penyakit yang serius akibat tindakbalas radikal bebas – pelbagai jenis kanser, darah tinggi, penyakit jantung koronari, buah pinggang, kelemahan sistem imuniti, kencing manis, strok, jangkitan, toxaemia dan masalah-masalah peradangan yang lain3-7. Malah sifat unik musilaj juga turut berfungsi untuk menjaga sistem pencernaan dari penyakit usus utama seperti Irritable Bowel Syndrome, kanser usus besar dan masalah usus yang lain.

TAQASHAPE™ adalah satu-satunya rumusan kesihatan total yang diformulasi bertepatan dengan corak pemakanan dan gaya hidup masyarakat masa kini.

Bahan-bahan
Greenselect® (mengandungi epigallocatechin, catechin, epicatechin, epigallocatechin 3-0-gallate (EGCG), gallocatechin 3-0-gallate, epigallocatechin 3-0-(3’0-methyl)-gallate dan epicatechin 3-0-gallate dari daun Camellia sinesis yang telah dinyahkafeinkan), Phytosome® (mengandungi fosfolipid dari soya), fiber (mengandungi serat makanan terlarut dari oat), pemanis semulajadi (mengandungi dextrose monohydrate dari kanji tahan hazam) dan krimer bukan tenusu (mengandungi krimer tanpa laktosa dan kasein dari minyak sayur). Tidak ditambah bahan pengawet dan pewarna.

Info  Produk
Setiap sachet 2g TAQASHAPE™ mengandungi 150 mg Greenselect®-phytosome® yang kaya dengan bahan bioaktif yang mempunyai tahap bioavailable yang tinggi iaitu epigallocatechin, catechin, epicatechin, epigallocatechin 3-0-gallate (EGCG), gallocatechin 3-0-gallate, epigallocatechin 3-0-(3’0-methyll)-gallate dan epicatechin 3-0-gallate yang berfungsi untuk merangsang termogenesis sistemik, mengandungi  500 mg fiber makanan terlarut dari oat yang mengawal proses penyerapan lemak dan kalori, 1000 mg dextrose monohydrate sebagai pemanis semulajadi dan  350 mg krimer bukan tenusu untuk mendapatkan tekstur yang lembut dan rasa yang sedap. Produk ini bebas dari kafein, laktosa, kasein, perasa buatan dan pewarna.


Kelebihan TAQASHAPETM
Untuk meningkatkan kadar pengeluaran haba, melambatkan proses  penyerapan lemak dan kalori serta meningkatkan aktiviti pencernaan. TAQASHAPE™ diformulasikan khusus untuk program penurunan berat badan termasuk juga mereka yang berada dalam tempoh berpantang selepas melahirkan.

TAQASHAPE™ juga berfungsi untuk memulihkan fungsi sistem  badan dan dapat mencegah daripada penyakit kronik seperti kanser, diabetes, penyakit jantung dan penyakit mudarat yang lain.


Kontraindikasi
Pengambilan TAQASHAPE™ tidak digalakkan pada 3 bulan pertama kehamilan kerana  dikhuatiri bahan bioaktif dari Greenselect® boleh mengganggu perkembangan janin. Begitu juga Ibu yang menyusukan bayi,  juga tidak digalakkan mengambil TAQASHAPE™.

Cara Pengambilan
Satu sachet dua kali sehari dalam tempoh 24 jam.

Pengambilan yang dicadangkan;
satu sachet pada waktu pagi sebelum sarapan dan satu sachet lagi pada waktu malam sebelum makan malam.

Cara penyediaan TAQASHAPE;
masukkan satu sachet ke dalam minuman panas kesukaan anda, kacau dan siap untuk diminum. Selain dari minuman panas, peroses melarut mungkin mengambil masa.  Pengambilan TAQASHAPE™ dengan dos yang berlebihan adalah dilarang kecuali dengan nasihat doktor.


Kesan Sampingan
TAQASHAPE™ adalah selamat dan tidak ada kesan sampingan dilaporkan.  Produk ini juga sesuai untuk pengamal vegetarian dan mereka yang mengalami intoleransi laktosa (lactose intolerance). Kesan pening, rasa lapar dan pahit tekak adalah beberapa kesan awal yang sering dialami ketika baru mengamalkan produk ini. Lama kelamaan ia akan hilang.


Saiz Pembungkusan
30 sachet per kotak.


Cara Penyimpanan
Simpan dalam suhu bilik dan kering.  Jauhkan dari sinar matahari dan kelembapan.

Tarikh Luput
Jangan gunakan melampaui tarikh luput yang tercetak pada kotak.

Perhatian
Produk ini tidak digalakkan diambil bersama-sama dengan makanan kerana aktiviti pencernaan boleh mengganggu aktiviti farmakokinetik produk. Untuk mendapatkan kesan sebenar, adalah  disyorkan agar pengambilan makanan berkalori tinggi dan tinggi lemak dihadkan. Begitu juga  amalan senaman hendaklah dilakukan secara teratur.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi saya Azizah 013-3456250 / 012-2216093 atau email deirasziebeauty@gmail.com / ziemat@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...